עמוד ראשי / אמהות / בדיקות הריון / חשיבות פעילות גופנית בהריון

חשיבות פעילות גופנית בהריון

חשיבות פעילות גופנית בהריון – מאת אבירם אמיר אבירם אמיר לאתר emush על פעילות גופנית בהריון

נשים רבות שנמצאות בתקופת ההריון אינן יודעות האם מותר להן לבצע פעילות גופנית בהריון ככלל. לכן, לרוב משתדלות הן שלא להתאמץ יתר על המידה בכל סוג של פעילות גופנית בהריון כזו או אחרת. מחקרים רבים שערכו בנושא זה העלו כי העיסוק בפעילות מתונה במהלך ההריון: מנע עליה יחסית במשקל האשה, הפחית את התפתחות הסוכרת, שיפר את הדימוי העצמי של ההרה, נמנעו
סיבוכי לידה, חיזק באופן משמעותי את השרירים והרקמות השונות, ותוך כך הקל על מהלך ההריון והלידה. אז הנה כמה
המלצות ודגשים לגבי אופן פעילות גופנית הריון לכל שלב. ראשית יש להתייחס להמלצות ע"י חלוקה לשתי קבוצות:

-נשים שעסקו בפעילות גופנית לפני ההריון.
-נשים שלא עסקו בפעילות גופנית לפני ההריון.

נשים שעסקו בפעילות גופנית קודם להריון יכולות בהחלט להמשיך את אותה הפעילות, בתנאי שאין כל בעיה רפואית והן מחזיקות באישור מהרופא המטפל. במהלך האימון חשוב להקפיד על הדופק המירבי. כאשר מדובר באימון אירובי בטרימסטר הראשון לא רצוי לעבור את רף ה 60% מהדופק המירבי. כשלאחר מכן בטרימסטר השני והשלישי הגבול העליון הוא 75% מהדופק. בהתייחס לאימון אנ-אירובי {כגון משקולות} לא רצוי לעבור את רף ה 50% יכולת.
חשוב: יש להיות קשובים אל הגוף בכל שלב במהלך הפעילות.

נשים שלא עסקו בפעילות גופנית קודם להריון יכולות להתחיל בכך בתדירות של פעם עד פעמיים בשבוע באופן מתון. לפעילות אירובית כגון: הליכה,שחיה,רכיבה על אופניים {נייחות} אליפטיקל – רצוי לא לעבור את רף ה 65% מהדופק המירבי. ובאימון אנ-אירובי{משקולות/גומיה} מומלץ עד 50% מהיכולת.

חשוב להדגיש שיש הבדל ביכולת הגופנית בין הטרימסטרים השונים. כאשר בטרימסטר ראשון התפתחות העובר בשיאה ונכון יהיה לא להגזים במאמץ. כאשר לאחר מכן בטרימסטר השני זהו טווח הזמן שבו הגוף במצב האידיאלי לפעילות גופנית. בתחילת טרימסטר שלישי רצוי לשוב לפעילות מתונה יותר, עקב העומס שנוצר על הגוף באיזור האגן והבטן, ועקב ההורמונים השונים שמופרשים ומשפיעים על מבנה שרירי הבטן ועל הרקמות חיבור{גידים/רצועות} באיזורי העומס.

לסיכום:
אם כך פעילות גופנית בהריון חשובה מאוד, ותורמת לאשה הן בפן המנטאלי והן בפן הפיזי של נשיאת העובר והחזרה למצב הגופני טרם הלידה. אך עם זאת חשוב ביותר להיות קשובים לגופינו בכל שלב בהריון ולהיוועץ עם הרופא המטפל.
בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

גלול למעלה