עמוד ראשי / הריון ולידה / כושר בזמן הריון

כושר בזמן הריון

כושר בהריוןההיריון הוא התהליך המדגיש יותר מכל את השוני בין גברים לנשים. בתקופה זו מגויסות כל מערכות גופך ומוקדשות ליצירת הבית החם הראשון לעובר הגדל בתוכך. אין ספק כי בתקופת ההיריון מומלץ שהגוף יהיה בתפקוד שיא בכדי לצלוח את כל השינויים העומדים בפניו ולהעניק לעובר את התנאים הטובים ביותר להתפתחות בריאה ותקינה. אימונים סדירים ומסודרים הם חלק בלתי נפרד מיצירת תנאים אלו, מהכנת גוף האישה ללידה ומחזרתו לשגרה לאחר הלידה. מיושן לחשוב על ההיריון כעל מוגבלות, ההיפך הוא הנכון- זוהי תקופה מצוינת לטפל ולהתחבר לגופך ולהפעיל אותו בפעילויות מותאמות המתחשבות בכל השלבים והשינויים השונים אותם הוא עובר.

משנת 2004 ההמלצה להתאמן במהלך ההיריון היא גורפת וכוללת, גם לנשים שלא עסקו בפעילות גופנית לפני כניסתן להריון. אימונים פונקציונאליים מותאמים-אישית במהלך ההיריון יביאו לחיזוק הגוף, ישפרו תפקוד בפעילות היומיומית, יסייעו בשימור הכושר הגופני והאיזון בגוף ואף ירוממו את מצב הרוח. בנוסף לכך יאפשרו אימונים אלה להמשיך להתאמן לאורך כל תקופת ההיריון בצורה אפקטיבית ובטוחה, לך וכמובן לעובר הנמצא ברחמך. לאחר הלידה ותקופת ההתאוששות הנדרשת כתוצאה ממנה יש להתחיל בשיקום הגוף. תקופת ההתאוששות אורכת כ6-8 שבועות ובמקרים מסוימים עשויה לארוך אף יותר, ובשיקום יש להתחשב במספר פרמטרים כגון סוג הלידה ואף משך הלידה. יש צורך בבניית שרירי הליבה שנפגעו במהלך ההיריון ובלידה עצמה, לדאוג להידוק השרירים והמפרקים ולהכינם לחזרה לפעילות מלאה.

היתרונות הרבים של האימונים המשולבים יביאו אותך לתוצאות הטובות ביותר, בצורה נכונה בריאה ומבוקרת, משיקום וחיזוק ועד הורדת אחוזי השומן והשיפור בהופעה החיצונית.

בכל השלבים השונים יש להיוועץ ולקבל את האישורים הנדרשים מרופא ואף מומלץ להתייעץ עם תזונאית.

סטודיו סווטשופ מציע אימונים משולבים לנשים ומתמחה בליווי נשים בהריון ומשכב לידה. הכותב, חנן סבר, הוא המנהל המקצועי של סטודיו סווטשופ, בעל תואר אקדמי בספורט וחינוך גופני בהתמחות בטיפוח יציבה מטעם מכון וינגייט ובוגר שלל קורסים בנושאי נשים והריון.

לקריאה נוספת: www.sweatshop.co.il

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

גלול למעלה