עמוד ראשי / תינוקות וילדים / שינה / מעבר לשעון חורף – שינה תינוקות

מעבר לשעון חורף – שינה תינוקות

נומה ייעוץ שינה לתינוקותסוף סוף הצלחנו להכניס את ילדינו לשגרת שינה טובה ועכשיו נוסף לנו אלמנט נוסף – קיצו של שעון הקיץ ותחילתו של שעון החורף בו אנו מזיזים את השעון שעה אחת אחורה. כמובן ש"מאורע משמח" זה מעורר חשש בקרב הורים רבים, אז בואו נעשה סדר וניתן לכם טיפים שיעזרו לילדכם ולכם לעבור לשעון החורף במינימום קשיים.

1. רוב הילדים יצליחו להסתגל סופית למצב החדש יחסית בקלות תוך שבוע ימים ואז השעון הביולוגי שלהם יסתנכרן עם שעון החורף החדש.
עם זאת, בימים שלאחר הזזת השעון סביר להניח שילדכם יהיה עייף בשעה הרגילה שבה היה רגיל ללכת לישון, רק שעכשיו שעה זו נחשבת שעה אחת קודם.
 אנו ממליצות להסתכל על הילד ועל סימני העייפות שהוא משדר ולהשכיבו מוקדם יותר. חשוב להיענות לסימני העייפות בזמן ע"מ להקל עליו את ההירדמות ושהלילה שלו יהיה רגוע .
 בלילות הבאים, אחרו מדי יום את שעת ההשכבה ברבע שעה עד שתוך כמה ימים תגיעו לשעת ההשכבה הרגילה שלו.

לדוגמא: ילד שהיה רגיל ללכת לישון בשעה 19:30 עכשיו יהיה עייף כבר ב-18:30 לכן, שימו לב לסימני העייפות שלו ובלילה הראשון לאחר הזזת השעון השכיבו אותו כבר ב-18:30. יום אחרי אחרו את שעת ההשכבה ל-18:45, ערב אחרי ל-19:00, לאחר מכן ל-19:15 עד שתגיעו לשעת ההשכבה המקורית שלו 19:30.

2. לאחר שנסדר את שעת ההשכבה בערב נוכל לטפל גם ביקיצות המוקדמות של הבוקר אם עדיין יהיו.
 כדאי להחשיך את חדר השינה ככל האפשר ע"מ שהורמון המלטונין (הורמון השינה) ימשיך להיות מופרש באופן מלאכותי גם בשעות המוקדמות של הבוקר ובכך יאריך את שעת הקימה.
 קבעו מראש שעת מינימום שמקובלת במשפחתכם לתחילת היום ובהתאם לשעת הקימה הרגילה של ילדכם טרם הזזת השעון (תינוקות וילדים זקוקים ל-10-11 שעות בלילה). במידה וילדכם מתעורר לפני שעת המינימום יש להתייחס ליקיצה שלו כאילו מדובר באמצע הלילה – החזירו אותו לישון והעבירו מסר שעכשיו עדיין לילה וכולם ישנים.
 למרות שילדכם אולי אינו מבין מה משמעות צמד המילים שש-בבוקר, השעון הביולוגי שלו מבין, וילמד להסתנכרן בהתאם למה שיוכתב לו, אם תהיו עקביים במשך כמה ימים רצופים.

והנה כמה עובדות מעודדות להמשך:
 מכיוון שבחורף יש יותר שעות של חושך במהלך הלילה והורמון המלטונין מופרש בשעות החושך, לילדים ולמבוגרים יש נטייה להאריך את שנות הלילה שלהם
 בחורף הטמפרטורה קרירה יותר ובני אדם נוטים להגיב לכך ע"י כניסה לשינה עמוקה יותר. הטמפ' האופטימאלית עבור שינה משתנה מאדם לאדם אך טמפ' החום הממוצעת
היא בסביבות 20 מעלות צלסיוס.

בהצלחה!

נומה – הרגלי שינה בריאים לקטנטנים
מירב- 054-2500930 ויקי- 054-6620175
דף הפייסבוק: נומה – ייעוץ שינה לתינוקות ופעוטות

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

גלול למעלה