עמוד ראשי / כושר וספורט / חשיבות השמירה על הכושר הגופני לאחר הלידה

חשיבות השמירה על הכושר הגופני לאחר הלידה

ספורט אחרי לידהגוף האישה עובר לא מעט תהפוכות ושינויים במהלך ההיריון וגם לאחר הלידה. חלקם ניכרים לעין, חלקם פחות, וחלקם קשורים בתחושות האישיות, בפן הנפשי ולא הפיזי.

שמירה על כושר גופני לאחר הלידה יכולה להועיל באופן משמעותי לאישה עצמה ולעזור לה לשמור על בריאותה, על גופה ובמקביל לאפשר לה ליהנות גם מהרגשה טובה יותר. כיצד משפיעה הפעילות הגופנית בתקופה זו ומדוע היא חשובה כל כך? על זאת ועוד, במאמר הבא.

 

מדוע חשוב לעסוק בפעילות גופנית לאחר הלידה

הלידה והן גם תשעת חודשי ההיריון משפיעים באופן משמעותי על גוף האישה, הן בהיבט הפיזי, הגופני, והן בהיבט הנפשי. פעילות גופנית ושמירה על הכושר הגופני לאחר הלידה יכולים לעזור לאישה להתאושש מהר מהלידה עצמה ומכל הסימפטומים הפיזיולוגיים שליוו את תקופת ההיריון. פעילות גופנית באופן קבוע, בניית תכנית אימונים בעזרת מאמן כושר מקצועי וצמוד, הקפדה על שגרת אימונים בשילוב עם תזונה נכונה, כל אלה יכולים לתרום רבות לתחושה האישית, להפחית מתחים רבים הנלווים לא אחת לתקופה זו ובמקביל כמובן גם לעזור בירידה במשקל ובחיטוב הגוף. במקביל, חשוב לזכור שבפני היולדת הטרייה יש לא מעט משימות שעליה לבצע, כמו החלפת חיתולים, הנקה, כביסות רבות ועוד. שיפור הכושר הגופני, ומעבר לתחושה האישית והנפשית הטובה יותר, יאפשרו לאישה לבצע את המטלות בקלות יותר וללא עייפות ותשישות, הנלוות לכך פעמים רבות.

אז, איך עושים את זה נכון?

חשוב לדעת שלכל אישה שזה עתה ילדה, מומלץ להמתין תקופה של לפחות שישה שבועות עד לחזרה לפעילות גופנית אינטנסיבית ומלאה. מי שעסקה בפעילות גופנית ושמרה על כושר גופני עוד לפני ההיריון, החזרה לפעילות עצמה תהיה לה קלה יותר. מי שלא עסקה בכך, תאלץ להתאזר בסבלנות ולהתחיל בפעילות הגופנית בהדרגה, צעד אחר צעד. בכל מקרה, חשוב להפוך אותה לעניין של שגרה וכחלק מאורח חיים נכון ובריא. מכיוון שתקופת ההיריון משפיעה בעיקר על אזור האגן, הירכיים, הבטן וגם הגב, חשוב לחזק אזורים אלה במסגרת אימון הכושר, הן על ידי תרגילים אנאירוביים והן על ידי תרגילים אירוביים. מומלץ להיעזר בחזיות תומכות, כמו חזיות ספורט, המספקות מענה מצוין לנשים לאחר לידה המעוניינות לשוב ולעסוק בפעילות גופנית. חזיות הספורט מציעות תמיכה מושלמת לחזה ונוחות מרבית. בנוסף, מומלץ ללבוש בגדי ספורט קלילים, שאינם צמודים מדי לגוף. בגדים אלה יאפשרו לבצע את התנועה בקלות רבה יותר ולא יגרמו לתחושת חוסר נוחות ולחץ בגוף.

לסיכום

לפעילות הגופנית יתרונות רבים, בכל גיל ובכל תקופה. לאחר הלידה מומלץ לחזור לעסוק בה בהדרגתיות ולהיעזר במאמני כושר מקצועיים לבניית אימון ספורט אפקטיבי. הפעילות הגופנית יכולה לסייע לאישה לשפר את יציבותה, להפחית את כאבי הגב, ובעיקר גם לשפר את הדימוי העצמי שלה ואת הביטחון העצמי שנפגעים לא אחת לאור השינויים הפיזיולוגיים הרבים שהיא חווה.

.

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

גלול למעלה