עמוד ראשי / הריון ולידה / הנקה / על הנקה – להניק או לא להניק זו השאלה?

על הנקה – להניק או לא להניק זו השאלה?

מורן אייזנשטיין משתפת לאתר emush על הנקהעל הנקה – להניק או לא להניק זו השאלה? – מאת מורן אייזנשטיין   

עוד בהיותך בהריון השאלה הזו על הנקה מעסיקה אותך. להניק או לא להניק ? את קוראת בכול מקום אפשרי על הנקה וכמה זה טוב לתינוק. כולן משכנעות אותך כמה זה חשוב. גם כאלו שבכלל לא הניקו. את מתלבטת, כמוני. בהתחלה נראה לי ש הנקה זה הדבר הכי מחבר וקסום בעולם. אבל חודש לפני הלידה החלטתי שזה לא בשבילי. לא הייתה לי סיבה חד משמעית. פשוט הרגשתי שזה לא בשבילי. אני מכירה את עצמי ואת האופי שלי. לי לא מתאים להניק בבתי קפה ומסעדות ובכלל בציבור. להניק בעיניי בלבד נתפס כשיעבוד. ואני לא חושבת שהייתי עומדת בזה.

רציתי להיות חופשיה ולחזור לעצמי ולחיים שלי מהר, ולתת למישהו אחר לעזור לי עם הבקבוק. עוד לא ידעתי שיהיו לי תפרים אבל כנראה חזיתי את העתיד. בדיעבד לא יכולתי להניק כי הייתי צריכה לקחת כדורים לכאבים ואנטיביוטיקה. יש כ"כ הרבה דברים להתמודד איתם אחרי הלידה. ולהתחיל לחשוב האם הילד בוכה כי אכל מספיק או לא – לי זה היה קצת קשה. כשבאתי לבייבי לתינוקייה להאכיל אותו, ראיתי הרבה אימהות מניקות. כול אחת מאחורי וילון. ואני שומעת אותן מדברות עם האחות. כמה הן לא יכולות יותר, וכמה התינוק בוכה, והן לא יודעות אם הוא אכל או לא, וכמה אכל. הנקה – או שזה בא טבעי וקל או שזה סיוט. אחת אמרה שכול החזה שלה פצוע. אחת בכתה ואמרה שהיא לא מסוגלת יותר. ועוד מישהי בכתה שהיא רוצה לישון ושהיא ממש עייפה.

בבית החולים כל פעם שהתינוק בוכה, מכריזים את השם שלך ברמקול כדי שתבואי להניק. בלילה מתקשרים אלייך לפלאפון. עושים השכמה לכול האימהות בשעה 05:00 בבוקר. לקחת את התינוק לחדר, להניק ולהחליף חיתול. אני ממש מבקשת ממך שתשימי לב, אחרי המקרה העצוב והנוראי שקרה, של יולדת שהניקה ונרדמה על התינוק והוא נפטר. תשימי לב, ותהיי עירנית לעצמך כך שאם את מרגישה שאת עייפה תבקשי עזרה. שמישהו ישב לידך ויראה שסיימת להניק. זה מקרה שקרע את ליבי. אני לא מבינה איך נותנים לאימהות שכ"כ עייפות אחרי לידה להניק לבד בחדר. הרי ברור שרוב הסיכויים שתירדמי יחד עם התינוק. צריכים להיות יותר זהירים בקטע הזה.

בהמשך לישיבה שלי בתינוקייה בעודי נותנת בקבוק לבייבי, ושומעת את כול האימהות המתוסכלות, הייתי די שמחה עם ההחלטה שלי. אני עם הקטן שלי יושבת כשהוא אוכל מבקבוק, מבסוט על חייו ואני רגועה. יכול להיות שבילד הבא הרצון שלי להניק ישתנה. אני אהיה יותר בשלה יותר, רגועה יותר, ואולי תהיה לי לידה בלי תפרים ויהיה לי יותר כוח נפשי להניק מי יודע? בלידה הזאת זה לא היה בשבילי ואני מאד מרוצה מההחלטה שלי. לא היו לי שום נקיפות מצפון או תחושה שאם אני לא אניק אני לא אהיה אימא טובה. אני יודעת שאני אמא הכי מדהימה בעולם ואני אתן לילד שלי את מלוא אהבה – הנקה ממש לא קשורה לזה.

קראתי הרבה מחקרים בריאותיים בנושא הנקה וחשיבותה, אך הבריאות הנפשית שלי כאדם לא פחות חשובה. מי שיכולה להניק וזה בא לה טבעי ובכיף אז כמובן שאני הכי בעד. אני משתפת לנשים שמתלבטות או שכן מניקות וקשה להן. אחרי הלידה ישאלו אותך לגבי הנקה. במידה וההחלטה שלך תהיה שלא להניק ייתנו לך 2 כדורים שיפסיקו לך את החלב. אין דרך חזרה. אז תחשבי טוב טוב עם עצמך האם להניק או להניק? כול אישה מתמודדת אחרת עם הריון, לידה ו הנקה. רק את מכירה את עצמך הכי טוב. את תמיד יכולה לנסות להניק ואם לא תתחברי או יכאב לך או כול דבר אחר – להפסיק.

גם פה ינסו לשכנע אותך ולהגיד לך כמה זה חשוב שתניקי. אבל את תעשי מה שנכון עבורך ולנפש שלך – התינוק שלך יגדל טוב גם עם סימילאק או מטרנה. וכשהוא יהיה גדול הוא בטח לא יזכור האם הנקת אותו או לא. ותזכרי את מה שהכי חשוב: הנקה – היא לא מדד לאהבה!!! אז אם את מניקה בהצלחה ושתסתגלי לזה בקלות. אם יש לך טיפים להנקה או רצון לשתף בחוויה כמובן שזה יהיה מבורך. כמו שלי לא התאים בלידה הזו להניק, יש כאלו שבטוח יש להן חוויות מדהימות מההנקה וזה תמיד חשוב לשמוע עוד צד בסיפור.

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

גלול למעלה
דילוג לתוכן