עמוד ראשי / תינוקות וילדים / שינה / שינויים בשינה של התינוק? הסיבה – הסתיו הגיע!

שינויים בשינה של התינוק? הסיבה – הסתיו הגיע!

נומה ייעוץ שינה לתינוקותהורים יקרים, אנחנו לא יודעת מה איתכם אבל אנחנו מרגישות שהסתיו כבר כאן! אנחנו רואות אותו בכל מקום: עלים נושרים מהעצים, חגיגת חגי תשרי המהנים, הערב מגיע מוקדם יותר וכמובן קולקציית הבגדים המהממת של זארה !! אנחנו באופן אישי מאד אוהבות את הסתיו ודי נמאס לנו כבר מהחום הקיצוני של הקיץ. בנוסף, אם יש לכם תינוק בבית סביר שתרגישו בהמשך לשינוי הטמפרטורה ומזג האוויר שינויים גם בשינה של תינוקכם. אבל, אל דאגה אנחנו כאן בשביל להצביע על השיניים שיכולים להיות מושפעים מסתיו וכיצד ניתן להתמודד איתם.

1- ימים קצרים עלולים להשפיע על השינה. כשהימים מתקצרים והלילות מתארכים בסתיו, ייתכן שתבחינו כי סימני עייפות הלילה של תינוקכם מגיעים מוקדם יותר מהשעה הרגילה עד כה. זה נורמאלי לחלוטין. מקצבים של השעון הביולוגי שלנו (האותות אשר מורים למוח שלנו מתי זה הזמן להיות ער, ומתי זה הזמן זה הזמן ללכת לישון) קשורים קשר הדוק לאור. אז כאשר השמש שוקעת מוקדם יותר, הורמון השינה – המלטונין, מתחיל להיות מופרש מוקדם יותר ולכן זה טבעי שתינוקכם רוצה ללכת לישון מוקדם יותר.

אך זה לא בהכרח יהווה בעיה. עם זאת, אם אתם מוצאים כי הקדמת שעת השינה של תינוקכם גורמת לו להתעורר מוקדם יותר בבוקר, ייתכן שיהיה עליכם לנקוט בפעולה, לעשות קצת שינוי בסדר היום של תינוקכם ולארגנו מחדש.

2- שנת הלילה עשויה להתארך – ימי הקיץ הארוכים ושטופי השמש הם כיפיים. אך הם עלולים לגרום לתינוקות וילדים לישון פחות בלילה. שעת ההשכבה בד"כ מאוחרת יותר מכיוון שעדיין יש אור בחוץ ומכיוון שהשמש זורחת מוקדם אז יקיצות הילדים מקדימות גם הן. כשמגיע הסתיו יש פחות שעות אור ביום והלילה מתארך ולכן יכול להיות שתמצאו כי ילדכם ישן יותר שעות בלילה.

זה יכול להיות דבר נהדר, במיוחד אם התינוק שלכם החמיץ שינה ארוכה בלילה במהלך הקיץ. עם זאת, אם התינוק ישן יותר מדי בלילה, אתם עלולה למצוא כי תנומות היום שלו מושפעות מכך. זה יכול לקרות בגלל כמות שעות השינה הכוללת של תינוקכם שנוטה להיות זהה פחות או יותר מדי יום ואז אם הוא ישן יותר בלילה הוא ישן פחות ביום. אם זה מהווה בעיה, ייתכן כי עליכם לעבוד על תנומות היום על ידי קיצור של שעות השינה בלילה של תינוקכם ולהעיר אותו בשעה סבירה בבוקר. ע"י קיצור שעות השינה בלילה תינוקכם ישן יותר בתנומות היום.

3- טמפרטורה קרירה יותר יכולה לגרום לשינה עמוקה יותר – הנה עובדה קטנה: כל בני האדם, מבוגרים וילדים נוטים לישון שינה עמוקה יותר כאשר הטמפ' קרה יותר. הטמפ' האופטימאלית עבור שינה משתנה מאדם לאדם אך טמפ' החום הממוצעת היא בסביבות 20 מעלות צלסיוס. זה יכול להיות קשה לשמור על טמפ' זו בימי הקיץ החמים, אך כשמגיע הסתיו והטמפ' יורדת, יש מצב שתמצאו שתינוקכם ישן שינה עמוקה ושקטה יותר.

זה נהדר כמובן ועוד סיבה לאהוב את הסתיו. אך שימו לב לא לפצות על טמפ' נעימה זו בהלבשת יתר של הילד וע"י כך ולגרום לו להזיע בלילה ושיהיה לו חם מדי זה יגרום לשינה פחות עמוקה ורגועה.

סתיו מהנה…

נומה – הרגלי שינה בריאים לקטנטנים
מירב- 054-2500930 ויקי- 054-6620175
דף הפייסבוק: נומה – ייעוץ שינה לתינוקות ופעוטות

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

גלול למעלה