עמוד ראשי / תינוקות וילדים / שינה / 4 לפנות בוקר אנ'לא לא נרדמת – שינה תינוקות

4 לפנות בוקר אנ'לא לא נרדמת – שינה תינוקות

נומה ייעוץ שינה לתינוקותארבע לפנות בוקר אנ'לא נרדמת…או איך מתמודדים עם יקיצות מוקדמות של הקטנטנים מאת: נומה – הרגלי שינה בריאים לקטנטנים

טפיחה "קלה" מעירה אותי משנתי, "זה שוב קורה" מסנן אב ילדיי. אני מסתכלת על השעה בממיר – 4:30. כן, השעה היא 4:30 לפנות בוקר. יותר נכון, 4:30 – אמצע הלילה!!! השמש מתעצלת לקום, התרנגולים עדיין לא התחילו את היום, האפרוחים עוד ישנים, ורק האפרוחית הקטנה שלי החליטה שזאת שעה ממש מצוינת להתחיל את היום. ולא שתגידו שהיא חצי ישנה, היא לגמרי ערה!! עוד דקה היא נועלת את נעלי הנייקי החדשות שלה (מהממות!!) ויוצאת לסיבוב בוקר מרענן סביב השכונה. אני מכריחה את עצמי לגרור את גופי חסר האנרגיה למיטתה, או יותר נכון אהובי בועט אותו החוצה בטענה שהיא צריכה רק את "אמא".

אני מגיעה לחדרה ומול עיניי אני צופה במחזה מדהים – הפעוטה הקטנה שלי עומדת במיטה ערנית לחלוטין ומבקשת שאוציא אותה אל הסלון כי היא חייבת אבל ממש חייבת, עכשיו, ברגעים אלו, לסיים את בניית מגדל הלגו שהתחלנו אתמול בערב ( בינינו לא נראה לי שאדריכלות זה המקצוע שהכי מתאים לה, לא על משהו…).

בכול מקרה, אמנם יש להעריץ את ההתמדה של בתי משקימת הקום ואני בטוחה שבמקומות כמו קיבוץ זה אפילו ייחשב כחריצות ראויה לשבח, אבל ראבק, השעה 4:30!!!
אני מחליטה שזהו, היום או יותר נכון הלילה ,אני שמה לזה קץ ,די, אני רוצה לישון!!!!!!!!!!!! אני מגייסת את כל הכוחות שאפשר לגייס באמצע הלילה שזה בערך מלמול שמתיימר להיות דיבור ואומרת לה:"חיים של אמא, די, בבקשה, מתחננת, תחזרי לישון, בחייאת, מה נסגר???, עדיין חושך!!!!!". והחצופה הקטנה עם חצי רגל כבר מחוץ למיטה אומרת לי בלי שום היסוס "אמה, לא. צא, סלון , לגו, עשיו!!!" וכשאני מסרבת היא פורצת בבכי קורע לב , ממש רחמים…

יקיצות מוקדמות זה הקטע, שמעתי שזה ממש הטרנד החדש. אני חושדת כבר הרבה זמן שמאחורי גבנו נרקמה לה בשקט קונספירציה בקרב כל הפעוטות ברחבי הארץ (יש מצב שזה אפילו גלובלי) למרר את חיינו, ההורים, והפעם הם בחרו בדרך טובה במיוחד – להרוס לנו את השינה. אלוהים יודע באיזה דרך הם יבחרו בחודש הבא….
אני יודעת בדיוק מה אני צריכה לעשות כדי לשים לזה סוף, אבל כל לילה בשבוע האחרון אני חושבת ומקווה שזה יסתדר מעצמו. אז זהו שלא.

מחקרים מראים כי לרוב הרגלי שינה טובים אצל ילדים לא מתפתחים באופן ספונטני אלא בעזרת לימוד ההורים. כמו כן ע"מ שילדנו ישנו שינה טובה ואיכותית עליהם לישון לפחות 10-11 שעות בלילה.

יקיצות מוקדמות יכולות לנבוע מכמה סיבות :
1.) עייפות יתר – ישנה הנחה מוטעית בקרב ההורים כי ככול שנכניס את ילדנו לישון יותר מאוחר כך הם גם ישנו עד יותר מאוחר בבוקר. הנחה זו מוטעית וההיפך הוא הנכון. ככל שהילד ילך לישון כאשר הוא אינו בעייפות יתר, כך יהיה לו הרבה יותר קל להירדם מה שישפיע בהכרח גם על מהלך הלילה וימנע יקיצות מוקדמות.
2.) משעה 1:00 בלילה לערך רמת המלטונין (הורמון השינה) מתחילה לרדת ולכן הרבה יותר קשה לחזור לישון. ילד שנלמד אותו הרגלי שינה טובים כמעט ולא יתעורר בשעות האלו וגם אם יתעורר ידע להחזיר את עצמו בקלות ובמהירות בחזרה לישון

אז בשביל להחזיר לעצמי את השפיות הלילה אני עושה את הדברים הבאים :
1.) מחליטה מראש מהי שעת המינימום לתחילת הבוקר שמקובלת עליי (אל תדאגו זה ממש לא הולך להיות 4:30)
2.) במידה והאפרוחית הקטנה שלי מתעוררת לפני השעה שהחלטתי למינימום, עליי להתייחס ליקיצה שלה כאילו אמצע הלילה ולהתנהג כפי שהייתי מתנהגת באמצע הלילה.
3.) עליי להתעקש שהיא תחזור לישון במינימום דיבור ולהגיד רק פעם אחת : " עכשיו עדיין לילה חוזרים לישון " ולהשכיב אותה במיטתה.
4.) במידה ותהיה התנגדות או בכי (סביר שזה יקרה ), ארגיע אותה ומיד כשנרגעת אחזיר אותה למיטתה ואצא מהחדר.
5.) במידה והיא מתעוררת אך לא בוכה או קוראת לי לא אתפתה להיכנס לחדרה ולהתערב.
6.) עליי להכין את עצמי מראש לשניים-שלושה לילות קשים אבל להבין שאם אהיה עקבית אצליח !!

טוב, אולי נדחה את זה לאחרי החגים…..לא!!

נומה- הרגלי שינה בריאים לקטנטנים
054-6620175 050-8765400
דף הפייסבוק: נומה – ייעוץ שינה לתינוקות ופעוטות 

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

גלול למעלה