עמוד ראשי / תינוקות / כיצד לשמור על בטיחות התינוק בבית

כיצד לשמור על בטיחות התינוק בבית

חופשה עם שלושה ילדיםמהם הסיכונים הגדולים ביותר בבית?
כשתינוק חדש מגיע לבית אתם צריכים להתבונן על הבית שלכם באור חדש לגמרי. תינוקות ופעוטות הם באופן טבעי סקרנים, ואתם צריכים לוודא שסכנות שונות לא אורבות להם בבית. לא מעט ילדים מגיעים לבית חולים לאחר שהיו מעורבים בתאונה כלשהי בבית, רובם מתחת לגיל חמש.

טביעה וחנק הם הגורמים העיקריים לתאונות קטלניות לילדים מתחת לגיל 4, נפילות הן מרבית התאונות שאינן קטלניות והאש מהווה סיכון משמעותי לילדים מתחת לגיל 11. לכן, בעת
עיצוב חדרי ילדים ותינוקות צריך לקחת בחשבון את הבטיחות שתמנע מקרים שכאלה, עוד לפני שחושבים על סגנון ויופי. עם תכנון קפדני וציוד מתאים, תהיו מוכנים לרגעים שבהם התינוק יתחיל לחקור את סביבתו.

יש המון גאדג'טים "חסינים לילדים" בשוק, אבל ההתקן הבטיחות החשוב ביותר יהיה תמיד הפיקוח שלכם. לא משנה עד כמה אתם מצוידים, עדיין אתם צריכים לשמור על ערנות ביחס לסכנות אפשריות.

איך אפשר למנוע נפילות?
נפילות הן הסיבות הנפוצות ביותר לתאונות בבית. ברגע שהתינוק מתחיל לזחול צריך לנקוט באמצעי זהירות נוספים כדי שהתינוק הנייד יישאר בטוח. לעולם אל תשאירו דברים מוטלים על המדרגות שעלולים להכשיל את התינוק. המדרגות צריכות להיות תמיד מוארות ומתוחזקות היטב. צריך להסיר או לתקן כל שטיח שחוק או קרוע. שימו רפידת החלקה מתחת לשטיחים ולמחצלות כדי למנוע החלקה. הוסיפו מגינים מרופדים לקצות השולחנות, אמנם, הם לא יכולים למנוע נפילה אבל יעזרו להפחית את הפציעה.

איך להפוך את החלונות והדלתות לבטיחותיים?
בדקו שהכבל של הווילון נמצא מחוץ להישג היד של הילדים על ידי הרחקת הרהיטים מהחלונות. הדביקו מדבקות צבעוניות על שטחי זכוכית גדולים, כמו דלתות הזזה מזכוכית, כדי שהילד לא יישכח שהם נמצאים שם. הניחו את הרהיטים ופריטים אחרים במרחק מה מהחלונות כדי שהילדים לא יטפסו עליהם ויגיעו לחלון.

איך להגן על האצבעות הקטנות?
השתמשו בכיסויים לשקעי החשמל כדי למנוע מהילד לדחוף אצבע לשקע. שמרו על כל מכשירי החשמל הרחק מהישג ידם של הילדים, גם אם השקעים מכוסים. חשוב להיות מודעים לדברים שצובטים את האצבעות כמו צירים וכסאות נוח ולשקול קניית מגיני ציר. שמרו במגירות נעולות עטים, מספריים, סיכות, מהדקי נייר ומכשירים חדים אחרים.

איך למנוע מהידיים הקטנטנות למצוא סיכונים?
שימו לב לכול סכנה פוטנציאלית שנובעת מדברים שאתם משליכים לפח. אם אתם משליכים בפח סוללות, מהדקי נייר, שקיות פלסטיק, או פריטים אחרים שעלולים להיות מסוכנים – מקמו את הפח הרחק מהישג ידו של התינוק.

הסתירו את כבל המנורה העומדת מאחורי רהיטים כבדים. מנורה עומדת גבוהה עלולה ליפול אם התינוק ימשוך את חוט החשמל, לכן יש לעגן אותו בבטחה מאחורי הרהיטים. שימו לב שתינוק יכול גם למשוך את המפה מעל לרהיט, אם זו מגיעה לגובה שלו, ולהפיל אפילו על עצמו, כל אגרטל או פסלון שעומד עליו.

החזיקו עזרה ראשונה בארון נעול וידעו גם את הבייביסיטר לגבי מיקומם במקרה חירום. את כל החומרים הרעילים אחסנו בבטחה כך שהילדים לא יוכלו להגיע אליהם.

השאר תגובה

האימייל שלך לא יפורסם.

גלול למעלה
דילוג לתוכן